دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چینی: استعفای نکونام در زمان درستی انجام نشد/لزومی نداشت او با مدیریت استقلال مشکل پیدا کند  

چینی: استعفای نکونام در زمان درستی انجام نشد لزومی نداشت او با مدیریت استقلال مشکل پیدا کند  
بازیکن سابق استقلال گفت: اگر نکونام حاضر به ماندن در استقلال نشد، دستیاران او تیم را هدایت کنند و یک نفر از آنها سرمربی موقت شود.
کد خبر : 933402

علی چینی در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا، درباره استعفای جواد نکونام از سرمربیگری استقلال پس از شکست در دربی و مخالفت هیئت مدیره باشگاه اظهار کرد: به هیچ وجه نمی‌توان گفت عملکرد سرمربی استقلال در این فصل خوب بوده، شکست در دربی شرایط را به جایی رساند که نکونام ترجیح داد استعفا دهد و عملکرد او قابل دفاع نیست. او اگر تصمیم داشت تا در دربی بازنده نباشد و به یک امتیاز قانع بود باید خیلی زودتر دست به تعویض می‌زد نه اینکه پس از اعلام پنالتی برای پرسپولیس چند تعویض همزمان انجام داد تا در وقت‌های اضافه بازی گل خورده احتمالی جبران شود. در واقع این تعویض‌ها روی روحیه گلر هم تأثیر گذاشت.

نکونام بهترین گزینه سرمربیگری برای بازی با السد است

وی ادامه داد: قطعاً کادرفنی شناخت بیشتری از شرایط تیم دارد ولی وقتی بعد از اعلام پنالتی برای پرسپولیس چند تعویض انجام می‌شود پس امکان تعویض بوده و نباید وقتی تیم عقب می‌افتد و در تنگنا قرار می‌گیرد شاهد تعویض باشیم. بازیکنان تعویضی در وقت‌های اضافه نمی‌توانند کار خاصی برابر تیم خوب پرسپولیس انجام دهند. از طرفی استعفای نکونام در زمان درستی نبود ولی مدیریت باشگاه بهترین تصمیم را گرفت و با جدایی او مخالفت کرد. هیچ گزینه دیگری نمی‌تواند در این برهه حساس و فرصت بسیار کوتاهی که تا بازی با السد قطر در لیگ نخبگان آسیا باقی مانده معجزه کند و شوک مثبتی به تیم دهد تا شاهد نتیجه خوبی باشیم. استقلال در اولین بازی خود در لیگ نخبگان برنده شده، حالا در دیدار دوم هم می‌تواند نتیجه بگیرد و کادرفنی فعلی بیشترین شناخت را از تیم دارد.

لزومی نداشت تا نکونام با مدیریت استقلال مشکل پیدا کند  

بازیکن سابق استقلال خاطرنشان کرد: من بازیکن و مربی استقلال بودم و می‌دانم چه فشار عصبی بالایی روی کادرفنی وجود دارد، پس هر شخصی سرمربی استقلال باشد از او کادرفنی‌اش حمایت می‌کنم، چون موفقیت استقلال در اولویت است و فرقی نمی‌کند چه شخصی سرمربی تیم است. واضح است که عملکرد مدیریت استقلال به دلیل اینکه تزریق پول بسیار خوب صورت گرفت قابل قبول است و نفرات مدنظر کادرفنی جذب شد. نکونام توانست بازیکنان مدنظرش را جلب کند و فقط ماند یک مهاجم خارجی دیگر که هنوز گزینه نهایی مشخص نشده است. حتی دو بازیکن بوسنیایی که سرمربی نمی‌خواست جدا شدند تا تمامی نفرات با نظر نکونام باشند ولی تیم نتوانسته پاسخگوی نتایج باشد و لزومی نداشت تا سرمربی استقلال با مدیریت مشکل پیدا کند در حالی که تمرکز کادرفنی باید روی مسائل فنی باشد. استقلال در ۵ بازی ۷ گل خورده و فقط ۶ گل زده که ۴ گل از روی نقطه پنالتی به دست آمده است. پس کادرفنی مشکل گلزنی را پیدا نکرده و روی ترمیم خط دفاعی کار نکرد. هنوز هم فرصت مانده تا ایراد‌ها رفع شود اگر نکونام بماند.

دستیاران نکونام استقلال را برابر السد هدایت کنند

چینی درباره اصرار نکونام بر جدایی و مخالفت مدیریت باشگاه تصریح کرد: اگر شهریاری رئیس هیئت مدیره موفق نشد تا نکونام را راضی به ماندن کند، هیچ فرد جدیدی نباید به کادرفنی اضافه شود. دستیاران نکونام تیم را هدایت کنند و یک نفر از آنها سرمربی موقت شود. کیانوش رحمتی، محمد نوازی، حمید رجبی، بهزاد غلامپور بمانند و تیم را هدایت کنند تا پس از بازی با السد قطر در مورد سرمربی تیم تصمیم‌گیری شود. بهترین نفرات برای هدایت تیم در بازی با السد دستیاران نکونام هستند و نباید مربی جدیدی انتخاب شود، چون شناخت کافی از شرایط تیم را دستیاران نکونام دارند.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب